Socket/Core/Thread در تعریف پردازنده به چه معنا است؟
در تنظیمات پردازنده ماشین مجازی در PVM علاوه بر نوع پردازنده با سه واژه Sockets، Cores و Threads سر و کار داریم. توضیحات مربوط به این سه مشخصهی پردازنده به این صورت است.
Sockets: تعداد سوکتهای پردازنده در ماشین مجازی که در واقع تعداد اسلاتهای پردازنده یا تعداد پردازندهها را مشخص میکند.
Cores: تعداد Coreهای هر سوکت را مشخص میکند.
Threads: تعداد Threadهای هر Core پردازنده را مشخص میکند.
کل ظرفیت پردازش یا تعداد Threadهایی که در اختیار یک ماشین مجازی قرار میگیرد به صورت زیر محاسبه میشود .
تعداد کل تردها در یک ماشین مجازی = Sockets * Cores * Threads
به عنوان نمونه شکل بالا کل Threadهایی که در اختیار این ماشین مجازی قرار میگیرد، ۶ ترد است. در این ماشین مجازی اگر وضعیت پردازنده را بررسی کنیم، این مسئله به صورت زیر مشخص است.
در مورد نحوه انتخاب این سه مقدار دو بحث performance و compatibility وجود دارد .
در مواردی مشاهده شده است که کارایی نرمافزارها در ترکیب مختلف این موارد متغیر بوده است که معمولا در راهنمای نرمافزارها ذکر شده است . به صورت کلی پیشنهاد میگردد میزان Thread یک در نظر گرفته شده و توان پردازشی مورد نیاز براساس Socket و Core تنظیم گردد. در موضوع performance ، سیستم عامل و نوع سرویس اهمیت دارند . انتخاب این مقادیر برای رسیدن به ظرفیت پردازشی مورد نیاز باید با توجه به نیاز آنها (سرویس و سیستم عامل) صورت گیرد .
مبحث compatibility مربوط به محدودیتهای سیستمعامل و سرویس است. به عنوان مثال در صورتی که لایسنس نرمافزار ما فقط یک سوکت را پشتیبانی کند ، نمیتوانیم از دو سوکت استفاده کنیم یا این که باید محدودیتهای سیستمعامل برای این مسئله را در نظر بگیریم .
Leave A Comment